Lions novelltävling Orust

Jag vann tredjepris i Lions novelltävling! Förra veckan när jag hade konsert ringde det två gånger, från samma nummer. När konserten var slut kollade jag upp numret, och såg att det var biblioteket som ringde. Jag trodde att jag hade glömt några böcker, men tyckte det var konstigt eftersom det var min mobil. Dagen efter kom jag på att jag hade skrivit mitt mobilnummer när jag skickade in novellen. Jag blev jätte nyfiken och ringde så fort jag hade tid, och då sa de att jag var en av finalisterna. Så idag kl.17 stod jag inne på biblioteket och höll på att spy av nervositet tills de sa att jag fick tredje pris. Jag blev jätte nöjd med det, det är ju ändå min första tävling och första gången någon annan än min familj eller lärare läst. Jag fick 1000 kr i pris pengar, lagom tills jag ska till Stockholm. Man kan läsa alla noveller på orust.se.
 

Kommentera här: