Vinnare i Bokjuryn

Igår presenterades vinnarna i 2013 års Bokjuryn. Bokjuryn är ju en slags lista på de bästa böckerna som har kommit ut under varje år, där vi läsare får lov att rösta. Jag brukar alltid titta i den så fort den kommer till biblioteket, och tycker det är kul att kunna ha som lite inspiration när man inte vet vad man ska läsa. Här är i alla fall listan:
1. Barnkolonin av Kerstin Lundberg Hahn
2. Förr eller senare exploderar jag av John Green
3. Berövad av Liz Coley
4. En sekund i taget av Sofia Nordin
5. Beautiful Creatures-Mörka drömmar, livsfarlig kärlek av Kami Garcia och Margaret Stohl
6. Den femte vågen av Rick Yancey
7. Ditt äckel av Per Alexandersson
8. Kickboxaren av Maria Björn och Niklas Krog
9. Farlig förmåga av Jessica Spotswood
10. Sveket av Pia Hagmar
 
Är det någon som blev förvånad över att Förr eller senare exploderar jag kom med? Inte jag i alla fall. Tre av böckerna har jag läst, Beautiful Creatures, Den femte vågen och Förr eller senare exploderar jag. De andra böckerna har jag inte hört så mycket om, förutom Berövad och Farlig förmåga. De hade jag faktiskt planerat att läsa, men de andra kommer jag nog bara läsa om jag känner att jag inte har något speciellt jag vill läsa eller att jag vill ta en paus.
 
Btw tog jag mig ur min lilla lässvacka med hjälp av Läs A Loten så tummen upp till den och läslust.
 
 

Kommentera här: