Senaste...

Idag såg jag en lite rolig lista inne på Dark Places, som jag hade tänkt fylla i. Listor är nämligen något av det roligaste jag vet så let's begin.
 
Boken du läste ut: Senast boken jag läste var Den femte vågen, som var högt över mina förväntningar. Jag har varit ganska skeptisk till den, men jäklar vad bra den är. Jag väntar med spänning på fortsättningen.
 
Boken du påbörjade: 172 timmar. Jag har bara läst typ tre sidor men den verkar spännande.
 
Bokbeställningen: Räknas biblioteksreservationer? För mig gör det det i alla fall, så jag säger Svärdet och Spiran, som jag fortfarande inte har fått. Ändå reserverade jag den i typ november. Jag vet inte riktigt vad som händer på vårt bibliotek egentligen.
 
Bibliotekslånet: Bridget Jones Dagbok, som jag ska ha och läsa på engelskan. Jag är typ värsta stamkunden på biblioteket, jag är inne så fort det öppnar, minst en gång om dagen. Ibland har jag till och med väntat utanför dörren för att det ska öppna. Snacka om boknörd...
 
Serien du blev nyfiken på: Jag vill jätte gärna se Doctor Who. Det verkar som en jätte bra serie. Problemet är att det är ganska många säsonger, ändå tänkte jag titta på från och med 2004, så det är ju inte lika många men ändå. Jag får väl ha maraton på sportlovet.
 
Filmen du såg: Mortal instruments. Boken var helt klart tusen gånger bättre, jag blev verkligen besviken på filmen. Men den är väl värd att se.
 
Filmen du blev nyfiken på: Antingen 12 years a slave eller Nelson Mandela filmen. Båda två verkar sjukt bra så jag får försöka dra med mig någon och se den.
 
Boken du dreglade efter: Jag är svinigt sugen på Eleanor and Park. Jag längtar verkligen tills den kommer på svenska, hoppas den håller mina förväntningar.

Kommentarer:

1 Astrid!:

Kolla på Twelve Years a Slave!! Den är sjukt bra och ganska hemsk, en fin historia och gör sig bra som film och säkert ännu bättre som bok. Lite lång kanske. Dock ser jag inte hur man hade kunnat korta ned den utan att ta bort fina/viktiga detaljer. Helhets intrycket blir inte direkt sämre av att den är baserad på en sann historia, det är killen som var med om det som skrev ned det och filmen är gjord på boken. Och i alla fall jag får känslan av att filmen är typ identisk med boken. Det är nog en sådan som skulle få en plats på "böcker jag gråtit av" listan ;) Hursom, KOLLA PÅ DEN!

(kommentarer blir inte bra när man skriver dom klockan kvart i elva på kvällen... men jag tror budskapet gick fram ändå va? ;)

Svar: Haha jag fattar ;) men ja, jag måste ta tag i mig själv och se den, den verkar ju himla bra :)
Emma Vidarsson

Kommentera här: