David Levithan skriver fortsättningen

Jag lyckades bli dunderförkyld i veckan med Sveriges varmaste väder på länge. Vilket gjorde att jag mådde ganska dåligt och läste cirka noll och bokbloggade cirka ännu mindre. Sen när jag blev frisk började jag jobba direkt, så jag har inte känt att det direkt funnits tid eller ork till att blogga. Men nu är jag tillbaka i alla fall!
  I Will Grayson, Will Grayson av John Green och David Levithan finns det ju Tiny Cooper, som beskrivs som "världens största person som är väldigt, väldigt bögig", som alltid pratar om sin musikal. David Levithan har gått ut med att han ska skriva klart musikalen åt Tiny. Han tänker skriva den som en musikal, men att man kommer få veta saker om Tinys vanliga liv och hans barndom genom den. Jag tycker att det är en jätte rolig idé och Tiny är en av mina favorit personer i den boken. Jag läste det på tumblr, men här finns en länk till en sida som har skrivit lite mer utförligt

Kommentera här: