Just nu läser jag: Sagoberättaren

Idag började jag faktiskt på en ny bok som jag tycker verkar väldigt bra, nämligen Sagoberättaren av Anatonia Michaelis. Jag har läst typ femtio sidor, och från början tyckte jag den verkade jätte konstig, men nu börjar det bli väldigt spännande. Det ska vara en blandning mellan kärlek och thriller, vilket låter lite speciellt, men det blir nog bra. 
"Abel Tannatek är en klasskamrat som håller sig på sin kant, skolkar och förser folk med piller och gräs när de ska festa. Mot bättre vetande blir Anna hopplöst förälskad i honom. För det finns en annan Abel också, en mjuk och sorgsen kille som tar hand om sin lillasyster, som berättar en saga som tar tag i Anna. Men gränserna mellan verklighet och fantasi flyter ihop. Kanske är den grymma sagan inte en saga utan brutal verklighet? Kanske är Abel farlig, som de andra säger? Tänk om Annas värsta farhågor blir sanna ..."

Kommentarer:

1 Hedvig:

Sagoberättaren är en av de bästa finaste böcker jag läst, men var också berädd på att den är hemsk. Riktigt hemsk.

Svar: Åh, jag är typ på två hundra, och nu börjar man känna lite mer på riktigt. Den känns ju läskig bara den biten jag har läst. Haha nu blir jag typ nervös över resten;)
Emma Vidarsson

2 Anonym:

Nervös behöver du absolut inte bara, och jag skulle inte kalla den direkt läskig. Snarare så sorgligt fin.

Svar: Nu är jag färdig, och jag trodde nog att den skulle sluta lite läskigare. Det var därför jag tyckte att det skulle bli lite intressant att läsa slutet, men nu märkte jag ju att det inte var något att var "rädd" för:)
Emma Vidarsson

3 Anonym:

*vara

Kommentera här: