20 frågor

Vad vädret har ändrats såhär bara över en natt. Igår var det soligt och skönt, men nu känns det som att det ska börja regna vilken sekund som helst. Aja, då slipper jag ha dåligt samvete över att jag bara sitter inne och läser eller ser på film...
Men jag hittade i alla fall en liten frågegrej på Bokhora.se, och eftersom jag ääääääälskar att svara på sådana var jag bara tvungen att svara på den.

Snabbläsare eller långsamläsare?  Jag läser väldigt snabbt, oftast. Men när det är "tyngre" och lite svårare böcker brukar jag ofta läsa de länge för att kunna ta in allt.

Tegelstenar eller tunnisar? Lite svår fråga, men jag tror nog att jag gillar tegelstenar bäst. Helst runt 600-700 sidor. Dock är typ alla mina favoritböcker kortare, så jag vet inte riktigt.

Bibliotek eller bokhandel? Älskar att känna känslan när man har köpt en ny bok och den är bara ens egen. Fast jag får alldeles för mycket dåligt samvete av att köpa något som jag förmodligen ändå bara kommer läsa en gång, därför blir det nästan bara bibliotek för mig. Plus att jag älskar känslan när man bara går in och lånar en helt oväntad bok.

Ljudbok eller e-bok? Jag har aldrig läst en e-bok så ljudbok blir ett självklart val för mig. Ljudböcker kan vara väldigt skönt när man ska åka långt och hinner tröttna på musik. Plus att man kan vara åksjuk och lyssna på dem.

Inbunden eller pocket?

Vampyrer eller spöken? Gillar inte något av det värst mycket, är mer inne på magi och sådant.

En i taget eller slalomläsning? För att behålla fokus tycker jag att det är bäst med bara en i taget, men ofta har jag någon påbörjad bok som ligger och väntar. Just nu är det Che Guevaras motorcykeldagbok som har legat i typ ett år, men jag läser ett kapitel då och då.

Nytt eller gammalt? Har inte läst så mycket gammalt så får väl säga nytt. Fast då räknar jag med alla böcker som skrivits under 2000-talet.

Bokmärke eller hundöraÄr ganska kluven på den frågan. Älskar ju slitna böcker, det ska märkas att man läst dem, men samtidigt vill jag inte göra sönder dem.

Snacks eller godis?

Biografier eller memoarer? Ingen aning, läser aldrig något av det.

Skräck eller chicklit?

Soffan eller sängen? 

Inne eller ute?Jag älskar att sitta ute, oavsett väder. 

Boken eller filmen? Definitivt

Twitter eller Facebook? Använder sällan något av det, uppdaterar ännu mer sällan. Jag är nog lite mer för Tumblr då.

Goodreads eller Boktipset?

Kokbok eller Bakbok?

Te eller kaffe? Kan inte välja, gillar båda lika mycket typ. Te är ju lite mysigare på något sätt, men kaffe är ju fruktansvärt gott.

 

 

Kommentera här: