Fyrahundrafemtio!

Fyrahundrafemtio är en nylanserad svensk tidning, med huvudfokus på allt om böcker och lite till. Det är meningen att tidningen inte bara ska fokusera på bästsäljare, utan även små, okända författare och böcker. Underbart, tänkte jag. Det var det. Jag blev inte ett endaste dugg besviken, utan sträckläste hela tidningen samma kväll. Det brukar jag aldrig göra med sådana långa tidningar. Först var jag lite tveksam, är det verkligen värt att köpa en tidning för åttio kronor? Jag kan ju få en hel bok för samma pris. Men jag måste säga att Fyrahundrafemtio verkligen var värd sitt pris, och jag ska köpa fler nummer. Jag funderar till och med på en prenumeration.
 Jag köper nästan aldrig tidningar längre, när jag var liten älskade jag känslan av en ny tidning. Varje gång ett nytt nummer av Frida kom ut skulle jag ha det. Tidning betydde helg för mig. Men sedan insåg jag att tidningarna bara fick mig att må dåligt istället, med både skeva kropps- och världsbilder. Jag vägrade läsa tidningarna, även om någon köpte de åt mig. Det enda jag har läst sedan dess är Expo och Faktum. Det har varit lite tomt, jag gillar tidningar och tycker det är ett skönt och roligt sätt att få veta nyheter och lite mer om världen.
 Fyrahundrafemtio har en bra blandning av allt, korta artiklar om nya saker i bokvärlden, men även flera sidor långa intervjuer och reportage. Jag var lite orolig att den bara skulle handla om vuxenböcker och andra saker som jag inte har någon som helst aning om, och även om det var mest sådant tyckte jag inte att det blev direkt tråkigt. Ibland kunde texterna bli lite långa och "tunga" så jag var tvungen att ta en paus, men det kan bero på att den är skriven för och av vuxna. Det bästa tycker jag var den långa texten om Amazons lager, och om villkoren där. Jag tyckte att texterna ibland kunde vara lite långa och "tunga" så jag var tvungen att ta en paus, men det kan bero på att den är skriven för och av vuxna. Nästa nummer kommer om ungefär en vecka till alla de som prenumererar och de som inte gör det får vänta ytterligare fyra till fem dagar. Här kan man prenumerera: http://fyrahundrafemtio.prenservice.se/KodLandning/Index/?Internetkod=450-4501005
 
 
 
 

Kommentera här: