Ska läsas

På mitt rum finns stor hög av böcker som jag köpt och verkligen borde läsa snart, plus att jag vill det. Överst i högen ligger The Great Gatsby som jag skrev att jag skulle läsa för ett tag sedan men sedan kom självklart någon annan bok emellan. Det är det som är problemet, man har ju så mycket man vill läsa samtidigt så man blir alldeles kaosig. Jag har försökt med det där att bestämma sig men det går inte, det går inte heller att bestämma en ordning eller något. Men det kanske är så det är, man kanske bara ska läsa det man känner för, så att man inte blir för liksom fast i rutiner, att läsa ska inte vara något man känner sig tvungen att läsa bara för att man har köpt en bok, eller lånat den. Det blir lite mitt problem, jag köper massa böcker men sen vill jag bara läsa fler och fler och då blir det att jag inte läser alls istället, och det suger ju. Men jag tänker ändå att jag ska försöka läsa lite under jullovet, speciellt klassiker som man kanske inte orkar läsa på vardagarna och då försvinner för hoppningsvis den stressen lite. Hur gör ni när ni känner att ni drunknar i böcker ni vill läsa?

Kommentera här: