Sätt Mig I Brand!

Denna veckan kommer Sätt mig i brand av Tahereh Mafi ut och jag är supertaggad. Det känns som att det var väldigt längesen som Rädda Mig Inte  kom ut (okej det var typ ett år, men ändå). Jag tycker att böckerna är jätte bra och vill verkligen läsa slutet nu nu nu! Dock tror jag att jag ska vänta tills den kommer till biblioteket, eftersom jag inte har de tidigare böckerna känns det dumt att köpa den sista. Jag gillar inte att ha halva serier. 
 
Tahereh Mafi (som skrivit boken) gifte sig för några månader med Ransom Riggs (som har skrivit Miss Peregrines hem för besynnerliga barn) i en bokaffär! Här är några bilder plus texten hon skrev på sin tumblr.
 

ransom and i got married several months ago in an intimate ceremony, but recently had a larger reception for more family and friends, and it was a blast! as we’re both writers, it seemed fitting to have the event at one of our favorite bookstores: the last bookstore in downtown LA. we’ve had a lot of requests for photos, so i thought i’d drop a few here. hope you enjoy them as much as we do! 

:::for the especially curious:::

my bouquet: was made from the pages of ransom’s novel (miss peregrine’s home for peculiar children).

our photographers: brandon + katrina of brandon wong photography.

venue: the last bookstore in downtown los angeles.

catering: the extremely fabulous heirloomla.

flowers: from floral art!

rentals: furniture from found rentals, dishes from dishwish!

the band: one of our favorite local indie bands, the gallery.

hugs and books!

xx

tahereh

 
Hur sjukt gulligt är inte detta? Jag tycker det är så himla fint att jag halvt avlider så fort jag ser det. Liksom en bukett med blommor av hennes mans bok! Och lokalen, den ser ju också bara jätte mysig ut. Drömbröllop.

Kommentarer:

1 Amanda (Bokpandan):

Den där buketten var hur fin som helst!

Svar: Visst är den! Så himla gulligt också att det är av hans bok :)
Emma Vidarsson

2 stina liffner:

Så roligt, trodde hon redan var gift faktiskt, men blombuketen var ju orginel :D

Svar: Ja visst var den fin :)
Emma Vidarsson

Kommentera här: