Månadsuppdatering: Januari

Antal lästa böcker: Denna månaden har det blivit nio böcker, vilket jag tycker är jätte bra.
 
Antal sidor: 2922, vilket jag tycker är jätte bra. Denna månaden har överlag varit en bra läsmånad, dels har vi läst mycket i skolan och sedan har jag prioriterat läsandet mycket mer.
 
Bästa boken: Åhh, detta har varit en såndär månad med massa bra böcker. En sådan man önskar man alltid kunde ha. Men jag tror nog att It's kind of a funny story kvalar in som etta. Den var så himla fin, och rolig, och bra, och passande. Jag bara älskar den och kan inte vänta tills jag ser filmen. Dock måste jag sluta fangirla så mycket över den innan jag vågar se, annars lär det bli total katastrof. 
 
Sämsta boken: Det måste nog vara Blåögd som jag läste för skolan. Den var så himla lättläst att jag bara plöjde igenom den. Jag är ju van vid ganska svåra/långa böcker (plus att jag precis hade läst Flugornas herre), så den var löjligt enkel. Sen gillade jag den inte för att det hände saker hela tiden, det var liksom ingen tid emellan. Allt skedde på samma gång. Det tycker jag är jätte tråkigt, för den tar ju slut så fort att man inte hinner lära känna karaktärerna.
 
Lästa böcker:
Stad av aska
Flugornas herre (skolarbete)
Söta pojkar är bara på låtsas
It's kind of a funny story
Blåögd (också skolarbete)
Den femte vågen
Positiv antirasism
Den jag var
Boktjuven (som jag egentligen läste i december, men glömde skriva då så den får vara med nu istället.)
 
Böcker kvar till mitt mål:
67 stycken.
 
Denna månad har varit en toppen läsmånad, det är bara nu på slutet jag har kommit i lite av en svacka. Jag tror det kan bero på att jag trodde att jag inte hade någon bra bok hemma, vilket jag nu har insett var vääääldigt fel.  

Kommentera här: