Recension: Du föll och jag för dig

Författare: Lina Stoltz
Sidor: 262

Första gången Frida ser Jakob är det som om hela världen stannar. Han går, men hans blick har lämnat brännmärken i henne.

De dras till varandra med en kraft som inte går att stå emot - den välartade prästdottern och den struliga hockeykillen. Men när Frida hör rykten om att Jakob använder droger och börjar misstänka att han döljer saker för henne, känns kärleken inte så lätt längre. Kanske är det inte så enkelt som i Metallicas låt "Nothing Else Matters".

Vad tycker jag om boken?
Direkt när jag var klar med Den oändliga historien började jag med den här, och det tror jag var perfekt. Den är en sådan där enkel bok som jag nästan bara bläddrade igenom, det gick både fort och det känns inte som om det är en historia jag kommer minnas specielt länge. Karaktärerna var fint uppbygda och historien kändes ändå ganska övertygande, jag läste klart 8 saker du aldrig skulle våga igår och den kändes inte alls lika trovärdig. Det var ett flyt som var lätt och genomgånende från första sidan, även om man kanske inte fick veta allt om Frida, Jakob och deras vänner var det ändå tillräckligt för att hänga med. Dock var det lite jobbigt att saker ibland var lite väl uppenbara, inte själva berättelsen men det som hände. Som om vissa karaktärer inte riktigt tänkte innan de agerade... Men det var en bra bok, perfekt att läsa om en är lite i en svacka.
Det var ju ett litet tag sedan jag skrev sist, men när jag slutade nian var man tvungen att lämna tillbaka sin dator och vi hade ingen hemma, men nu är det fixat så för hoppningsvis lär jag väl uppdatera lite oftare nu.