Catching Fire

Igår var jag och såg på Catching Fire. Ni som inte har sett den än har något att se fram emot om man säger så. Den var helt otroligt bra. Man satt på helspänn hela filmen, och de hade verkligen lyckats fånga känslan i boken. Allt var bara helt perfekt. Jag var  helt uppspelt innan filmen, sådär konsert uppspelt. När sedan filmen satte igång, det går typ inte att beskriva det, den var så bra. Allting var bara så fint. Alla gestaltade personerna i boken precis som jag tänk mig. Jag längtar så mycket tills nästa kommer att det är helt sjukt. Det är konstigt att man kan gilla en bok så mycket. Bara känslan som kom när de var ute på turne och allt började, det var bara underbart.
 Jag kommer ihåg att jag lyssnade på ett radioprogram för några år sedan, om att Harry Potter skulle ta slut och folk var oroliga att alla skulle bli deprimerade. Då tyckte jag att det var jätte konstigt, men nu förstår jag det verkligen. En bok blir som en vän. Man känner med personerna, och det är som att fly till en bra värld. När den världen sedan bara tar slut, är det som att släppa sin bästa vän. Det går typ inte.
 
May the odds be ever in your favor

Kommentera här: