Läs A Lot dag 2

Idag har jag läst 160 sidor i "Extremt högt och otroligt nära" av Jonathan Safron Foer, den jag skrev att jag ville läsa. De hade faktiskt den på bibblan när jag åkte dit, och nu har jag väl läst ungefär halva. Den är lite speciell och har massa inbyggda dialoger, de står liksom inte utskrivna. Fast det ger väldigt mycket känsla till den, det är som att se direkt in i huvudpersonens hjärna. Han har ju något handikapp, jag skulle tro att det kan vara asperger eller autism, och ibland blir det väldigt roligt. Samtidigt är det lite synd om honom, han verkar så ensam.
Det pågår också en parallellhandling, men den har jag inte riktigt förstått än. Det gör att jag ännu mer vill läsa vidare. Har ni läst något idag?
För övrigt tycker jag att att omslaget är väldigt fint.

Kommentera här: