Läs A Lot dag någonting

Igår läste jag klart "Extremt högt och otroligt nära" av Jonathan Safran Foer, som faktiskt var väldigt bra. Den var annorlunda mot vad jag förväntade mig. Jag trodde att den skulle vara mycket enklare, med bara en historia, men det var flera som tillslut blandades ihop till en. Det gjorde att jag var lite skeptisk till en början, och jag gillade den inte riktigt, men ju längre jag kom desto bättre var den. Den var inte liksom självklart bra, det var mer att jag ville fortsätta läsa den hela tiden. Det gillade jag.
Jag tyckte mycket om Oskar huvudkaraktären, för jag gillar lillgamla människor och det kan man verkligen säga att han är. Han verkar inte direkt tänka på vad man "kan" säga utan säger vad han vill. Detta gör att det blir väldigt intressant, man kan inte direkt föreställa sig vad som kommer hända/sägas. Han lärde känna så många människor och allt var bara så fint och vackert sorgligt hela tiden och det gillade jag jätte mycket. Från början trodde jag liksom att det bara skulle vara en gladbok, men det var inte bara det. Den var väldigt ledsam på flera ställen och väldigt hemsk. Men det gjorde att man ville fortsätta, för hur sitter det ihop med Oskar och hans liv? Den var väldigt bra och jag tycker ni ska läsa den.
 
Idag har jag läst ut "Vad mina vänner inte vet" av Sonya Sones, som jag redan har läst del två av. Lite dumt men jag tyckte att den var så bra att jag ville läsa ändå. Jag gillar den stilen väldigt mycket, liksom små korta dikter som binder ihop hela berättelsen. Den var i alla fall väldigt bra och gosig. Dock var den lite barnslig tycker jag, och jag tycker att tvåan var bättre. Jag tycker inte att det spelar speciellt stor roll att läsa som jag gjort utan det fungerar riktigt bra. Den är en sådan bok man kan läsa när man inte har något att läsa, eller känner att man inte vill läsa något eftersom det går så enkelt. Sonya Sones har också skrivit "En sån där vidrig bok där mamman dör" vilken jag tyckte var väldigt bra och rolig, den borde ni verkligen läsa.
 
 

Kommentera här: