Liftarens gudie till galaxen

Just nu läser jag Liftarens guide till galaxen, uppdelad i små böcker med typ 200 sidor i varje. Och mitt stora problem just nu är om man kan läsa en bok emellan eller inte?? För det är ju inte en bok utan det är ju en triologi i fem delar, samtidigt som fortsättningen börjar där den tidigare slutat. Plus att jag är vääääldigt sugen på att läsa Spökstaden nu när jag har fått hem den... Men jag borde väl läsa klart hela Liftaren serien, annars kommer den säkert bara ligga nu när skolan börjar och allt.
 
Neutral Milk Hotel var helt otroliga, alltså det var verkligen helt underbart. Det regnade jätte mycket så hela publiken var täckt i ponchos och hela scenen var täckt av plast. Innan de började spela kom det ett meddelande på skärmarna "på begäran av artisten ber vi er att inte ta kort eller filma under konserten. Det gäller även mobiltelefoner". Något som nästan alla följde, såg en telefon uppe för att ta en bild och det tycker jag ändå man får när det är något sådant som händer. Bandet var så energiska, och man såg hur mycket de verkligen gillade vad de gjorde. Julian Koster ville helst spela alla instrument samtidigt och hoppade runt mellan sitt dragspel, banjon och hans sågar.
Vi stod väldigt långt fram bland alla andra fans och sjöng och dansade och var lyckliga. Stämningen var helt underbar. Om ni någon gång får möjlighet att se dem, gör det!
 

Kommentera här: