20 December

Okej så idag kommer en lite annorlunda grej för när jag satt och letade efter citatet jag ville ha råkade jag istället komma in på Per Nilssons Goodreads sida och hittade denna:
"Jag skriver inte för alla

Jag skriver för dej
Du som fyller huvudet med drömmar och fantasi
Och som krockar med verklighetens lyktstolpar om och om igen
Jag skriver för dej
Du som tänker på livet, hur det är och hur det kunde vara
Du som tänker på döden
Jag skriver för dej
Du som gör listor med viktiga saker
Du som försöker förstå hur allt hänger ihop
Du som funderar på tiden vi lever i
Och varför världen ser ut som den gör
Och på hur allt ska bli och hur allt skulle kunna vara
Jag skriver för dej
Du som vet att du inte är som de andra
Och för dej, du som känner igen dej
Jag skriver för dej
Du som gråter i nattsvart hopplöshet
Och för dej
Du som skrattar,
Som vet att världen är vacker
Och att livet är ett spännande äventyr
Jag skriver inte för alla
Jag skriver för dej”
 
Och jag bara tyckte det var så passande och fint och alldeles perfekt här. För det är ju ändå så det är.

Kommentera här: