Gif-tag

Jag har blivit taggad av Amanda på Bokpandan att göra bok till fim gif tagen. Tack så mycket :)
 
Det finns lite regler också... 
Varje person som blivit taggad får 7 filmatiseringar baserade på böcker 
som man sedan ska sätta en passande gif till baserat på vad man tycker om just den filmatiseringen. Filmerna kan vara sådana som är gamla, nya eller sådana som inte ens blivit släppta än (bara fantasin och förmågan att googla sätter gränserna!). 
Varje person som blir taggad får sedan tagga 5 personer och ge dem 7 filmatiseringar.
 

The Host av Stephenie Meyer
The Hobbit av J.R.R. Tolkien
 Förlåt men tycker verkligen den är tråkig. Plus för fin musik dock...

Vampire Academy av Richelle Mead
 
Har varken läst boken eller sett filmen. Jag läste typ 100 sidor innan jag kände ungefär som ovan. Klarar verkligen inte av den.
 
Paper Towns av John Green
 
 
Book Thief av Markus Zusak
 
 
Eleanor and Park av Rainbow Rowell
Enders Game av Orson Scott Card
 Har varken sett filmen eller läst boken här heller. Men jag vill läsa den och då kan jag ju inte se filmen först. Vilket lett till att jag inte har gjort något istället...
 
Jag tycker att det känns som om väldigt många redan har gjort den har grejen, så nu tycker jag att alla som vill göra får göra istället :)
Mina sju filmer är i alla fall:
If I stay av Gayle Forman
Percy Jackson och kampen om åskviggen av Rick Riordan
The Hunger games av Suzanne Collins
Det handlar om dig av Sandra Beijer
Den andre Will Grayson av David Levithan och John Green
Divergent av Veronica Roth
Stad av Skuggor av Cassandra Clare
 


Kommentera här: