Min önskelista

Nu har jag fixat klart en önskelista som jag skickat till alla som vill ge mig saker, och på den finns det ett gäng böcker. De flesta är på engelska för de brukar inte finnas på biblioteket hos mig och då tänkte jag att jag kunde passa på och önska mig.
Nummer ett är Aristotle and Dante discovers the universe som jag länge velat läsa. Jag tycker att den verkar väldigt mysig och tänkande liksom. Plus att jag äntligen glömt bort spoilern jag råkade läsa...
Den kommer ut på svenska i vår också, då heter den Livets outgrundliga mysterier om det är någon som inte vill läsa på engelska.
Sen har vi Lola and the boy next door och Isla and the Happily ever after för jag läste första delen i somras och nu vill jag läsa resten. Anna and the French kiss var väldigt bra och jag läser gärna mer av Stephanie Perkins.
 
My true love gave to me är också gjord av Stephanie Perkins, fast tillsammans med massa andra författare, Holly Black, Ally Carter, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithen, Kelly Link, Myra McEntire, Matt de la Pena, Rainbow Rowell, Laini Taylor och Kiersten White. Ett stort gäng alltså, några som man har läst mycket av men många jag inte har någon aning om vilka de är. Det är tolv historier som har med julen att göra så det passar ju väldigt bra.
 
Girl online av Zoe Sugg vill jag bara läsa för att Zoe har skrivit den. Ett tag kollade jag på hennes videos hela tiden, men nu när hon har blivit så stor tycker jag inte alls attt hon gör lika bra videos, men boken är säkert bra. Det enda minuset som inte är ett minus egentligen är att det känns som om den handlar mycket om hennes liv, det där med hemlig blogg och panikattacker är väldigt mycket henne. Men den är säkert bra ändå.
 

Kommentera här: