Musikhjälpen

Idag börjar musikhjälpen som i år riktar in sig på HIV. Jag tycker att det är en väldigt rolig grej och när jag såg att det har startats en insamling med bokbloggare mot hiv där man kan skänka tyckte jag att det var perfekt. Där kan man skänka olika mycket pengar och än så länge har det kommit in 500 kronor vilket jag tycker är jätte bra. Om man inte vet hur man vill skänka kan ju det vara ett väldigt bra sätt eftersom man bara skickar in sina pengar och visar att vi också kan, vi köper inte bara böcker (bara nästan :) ). Är det någon som har startat en egen insamling eller liknande? Jag tänker att man kanske kan sälja böcker eller något? Själv hade jag planerat att jag skulle stå och spela på ett torg här, men sedan kom massa lucia uppträdande i vägen så det tycker jag är lite synd. Det hade varit kul att kunna bidra på riktigt och inte bara med 25 kronor, även om det såklart är värt det med, så hade det känts bra att skänka lite mer. Här kan man i alla fall skicka pengar till den insamlingen http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/bokbloggare-mot-hiv

Kommentera här: