Biblioteket

Alla åttor på min skola har två veckors prao på vårterminen, och jag inledde med min första vecka på ett bibliotek. Där har jag nu varit i en vecka och tänkte skriva lite om vad jag tycker, och jämföra lite med hur det var att vara i en bokaffär.
Veckan har varit jätte bra, och alla människor har varit jätte mysiga (alltså alla som jobbar där). Det fanns verkligen mycket att göra, och saker man inte tänkte på att ett bibliotek gör. Jag fick fixa ganska mycket med böckerna, typ reservera och lämna tillbaka och sådant. Det var kul, för då fick man stå i disken och hjälpa folk som behövde det. Sedan fick jag också märka alla deckarljudböcker, vilket inte var lika kul. Det gick ut på att hitta deckarna och typ sätta på klisterlappar. Men man fick åtminstone vara bland böckerna.
Jag fick också gå med en av bibliotekarierna till ett ålderdomshem, det var ganska mysigt, man kunde ju prata lite med de gamla och sådant.
Det är i princip det jag har gjort, plus att jag har skrivit lite recensioner och ställt ut lite böcker. Jag skulle nog säga att det är roligare att vara i en bokaffär eftersom man kan göra ännu mer varierat där, men det har verkligen varit kul att vara med. Gillar man böcker är det ju perfekt. Plus att jag kunde dricka te typ när jag ville, faktiskt ett vääääldigt stort plus.
Jag fick också välja en bok som typ tack för att jag hade hjälpt till, så då tog jag Stad av glas och den verkar ju så himla bra. Jag har ju så himla många bra böcker att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen just nu.

Kommentera här: