Just nu läser jag: Vanishing Girls

I veckan ska jag ha engelska nationella, och halvt för att förbereda mig inför det men mest för att den verkar bra, har jag börjat läsa Vanishing Girls av Lauren Oliver. Alla hennes böcker har blivit favoriter hos mig, och jag hoppas att även denna ska få en plats där. Den handlar om två systrar som alltid varit bästa vänner, tills en dag då de är med om en olycka, som förändrar allt. Efter det är de som fienden. På lillasysterns födelsedag försvinner hon, något som till en början inte verkade allvarligt, men Nick (storasystern) börjar misstänka att något är fel. En nioårig tjej försvinner också och Nick är säker på att försvinnanderna hör ihop. 
Jag har läst till precis efter olyckan, och än så länge verkar den väldigt bra. Dock känner jag mig ganska ovan vid att läsa på engelska, det var ett tag sedan jag gjorde det senast det tar lite tid att komma in i den när jag läser. Men det är kul, jag gillar att läsa på engelska, det är skönt att slippa de dåliga översättningar som ibland är... 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Svar: När jag väl har börjat en serie har jag väldigt svårt för att ta en paus ifrån den. Oftast börjar jag se en serie, och sen ser jag klart alla avsnitt som finns ute, innan jag börjar på någon ny :) Men jag håller verkligen med dig om det där med att det känns som att man borde göra något vettigare med tiden. Det känner jag typ heela tiden när jag ser på serier, och det känns hemskt att man alltid känner skuld när man gör något som man ändå tycker är roligt...

Kommentera här: