Recension: Det oändliga havet

Författare: Rick Yancey
Sidor: 328
 
Vad handlar boken om?
Hur förgör man hela jordens befolkning? Man berövar människorna deras mänsklighet. I Den femte vågen kämpade Cassie för att hitta sin lillebror. Hon lyckades, men striden mot De andra är långt ifrån över. Cassie, Ben, Ringer och de andra måste fortsätta kämpa mot en osynlig fiende. Men en sak är säker: De andra kommer inte att ge upp förrän hela mänskligheten är utrotad.
 
Vad tycker jag om boken?
När jag började läsa hängde jag inte med i svängarna alls, det var så längesedan jag läste Den femte vågen att jag hade svårt att komma ihåg vem som var vem. Detta späddes även på när boken börjar berättas ur ett perspektiv som jag inte kände igen över huvudtaget, och jag blev lite förvirrad om man säger så. Men när jag läste längre så börjar jag sakta förstå vad som hänt och mer och mer av förra boken kommer tillbaka. Jag tycker att den här boken är bra, men inte alls lika bra som Den femte vågen. Jag tycker att det är tråkigt att Rick valt att nästan helt plocka bort Cassie som berättare för att istället ge Ringer mer plats, samtidigt som detta gör att man får veta mycket mer om allt möjligt. Jag tycker att den blev lite seg i mitten men slutet alltså... Det var verkligen superbra och var värt hela boken. Det kändes som om hela boken egentligen var en uppladdning inför nästa, det hände inte så stora saker men ändå jättemycket.
Det känns som en bra fortsättning och jag gillar verkligen dessa böcker!
 

Kommentarer:

1 Klara:

Det här är en serie jag vill läsa! :)

Svar: Ja den är verkligen värd att läsa! Speciellt nu när den blir film också :)
Emma Vidarsson

Kommentera här: