Recension: Prodigy

****SPOLIERS PÅ LEGEND****
Författare: Marie Lu
Sidor: 338
 
Vad handlar boken om? 
En vecka har gått sedan June och Day med nöd och näppe lyckades fly från Los Angeles och Republiken med livet i behåll. Day antas vara död efter att ha förlorat sin bror till en avrättningspatrull som trodde att det i själva verket var honom de tog livet av. June är nu Republikens mest eftersökta förrädare.
Desperata efter hjälp vänder sig June och Day till Patrioterna - en rebellgrupp som vigt sina liv åt att få Republiken på fall. Men går det att lita på Patrioterna? Eller har dessa, utan att inse det, själva blivit brickor i det mest skrämmande av politiska spel?
 
 
Vad tycker jag om boken?
Som jag tidigare skrivit kände jag absolut ingenting för början av denna boken, trots att jag älskade Legend av hela mitt hjärta. Nu när jag läst klart den har jag kommit fram till att jag älskar den. Det finns så många olika lager och den känns lite som en Romeo och Julia historia nu när man lärt känna Day och June lite mer. June säger flera gånger olika saker som visar hennes klassförakt och jag tycker att det visas på ett bra sätt eftersom det är något som finns i vårt samhälle men som jag tror att många inte tänker på. Både June och Day utvecklas mycket i den här delen, men det är inte en "ladda upp inför storslaget slut"-bok som jag tycker att vissa kan vara, faktum är att detta är en sådan bok  som man egentligen skulle kunna läsa fristående. Den är väldigt spännande och man vill ju läsa sista delen direkt! 
 

Kommentera här: