Den oändliga historien

Är fortfarande inte färdig med Den oändliga historien och fyller dagarna med att fixa spellistor som passar en sommar fylld av regn eller ser alldeles för många avsnitt av Girls. Trots att böcker är det som alltid brukar fungera perfekt när en måste lugna sig eller inte orkar göra något är det inte så med Den oändliga historien, det känns så omständigt med den. Det är så mycket annat som händer nu och då är det så fruktansvärt mycket enklare att bara sätta på musik eller se på någon film. Men på fredag får även jag sommarlov och då hoppas jag på att jag ska ta mig ur den lilla svackan. Eller egentligen är det väl inte en svacka, det är nog mest bara att tiden är fylld av annat. Den här veckan är min allra sista i grundskolan, och sen har jag ett helt sommarlov framför mig, eller jag ska till Nederländerna en vecka och sen jobbar jag tre, men det hindrar nog inte så mycket läsning hoppas jag. Efter lovet ska jag läsa sam-sam på engelska, nästan alla ämnen är på engelska och handlar om världen. Verkar kul i alla fall. Men lite läskigt att börja på en helt ny skola i en helt annan stad. Innan dess borde jag dock vara färdig med Den oändliga historien för nu har jag bara 100 sidor kvar tror jag. Det känns ju nästan osannolikt att jag läst den så himla länge men det har verkligen gått trögt. Så konstigt. Plus att det har blivit lite svårt att uppdatera när en inte har läst något heller, finns inte så mycket att skriva om då, och inspirationen till det tryter lite. Men nu ska jag i alla fall gå iväg och läsa tillsammans med min nygjorda junispellista och en säsong Girls i bakhuvudet, så nu finns det inget att skylla på längre (eller jo, tre till säsonger av Girls men det får jag liksom försöka ignorera nu...) 

Kommentera här: