Månadsuppdatering: Maj

Antal lästa böcker: Det här är lite konstigt, och jag blev sjukt förvånad när jag insåg det, men jag har bara läst en bok den här månaden. Och det var en omläsning av Sandra Beijers bok Det handlar om dig. Det är ju verkligen ingenting! Den läste jag klar på en söndagseftermiddag när det precis hade blivit maj, det gick hur snabbt som helst. Men gillar den fortfarande supermycket, om inte mer sedan jag läste den nu en andra gång. Det har ju gått ett år sedan den kom och jag har nog förändrats ganska mycket och varit med om vissa saker som gör att jag liksom förstod lite mer. Dock tycker jag att det känns som om den är väldigt inspirerad av alla Veronica Maggios texter? Var och såg på henne här om veckan och sedan dess har jag tänkt på det, vissa saker ur boken händer precis så i hennes texter också. Lite knäppt.

Men i alla fall, förutom Det handlar om dig har jag läst ungefär 300 sidor i Den oändliga historien och 300 i Steglitsan så det blir ju ändå runt 800 sidor, vilket är helt okej. Det är åtminstone som om jag har läst två böcker. Egentligen vet jag inte vad det har berott på, jag var ju i Polen en vecka och då läste jag ingenting, men sedan har jag inte gjort så mycket och jag vet att jag har läst lite varje dag. Men Den oändliga historien går segt, den är inte sådär lättläst som de böcker jag brukar läsa är, utan jag får tänka lite mer. Plus att det är en massa symbolik och grejs överallt. Den är bra i alla fall, likaså Steglitsan som jag tänker fortsätta läsa i så snart som möjligt. Det får jag göra när jag är klar med Den oändliga historien. 
 
Det var den konstiga månadsuppdateringen som inte alls var som det brukar vara, jag får väl hoppas att det finns lite mer att skriva nästa månad. Men det gör det nog, då är det ju lov.

Kommentera här: