En bokbloggares hemliga liv

1. Hur länge har du bloggat?
Jag skrev det första inlägget den 11 oktober 2013 på den här bloggen, så det är ungefär ett och ett halvt år. Innan dess har jag bloggat med en kompis (men det handlade inte om böcker...) i typ ett år så jag har inte hållt på så länge ändå.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Man vill inte tro det, men förmodligen. Det är så mycket annat man vill hinna göra och då känns det som att bloggen är det som man får plocka bort. Men jag tror jag kommer fortsätta skriva här i många år till. 

3. Vad är det bästa med att vara bokbloggare?
Att det finns så många andra bra bloggare! Och att man blir inspirerad att läsa och skriver mer. Det är verkligen kul. Plus att man har ett helt arkiv att gå tillbaka i och läsa vad man tyckt om böcker.

4. Vad är det värsta med att vara bokbloggare?
Att man känner en press på att dels läsa böcker, dels att publicera inlägg. Som nu när jag har haft fruktansvärt mycket i skolan, då blir jag lite stressad och känner att jag måste skriva inlägg för att annars vill ingen läsa, trots att jag gör detta för min egen skull. Ibland känns det som att jag jämför mig för mycket med andra också, och då blir det så att jag inte vill skriva istället. 

5. Har du svårt att skriva rubriker till din blogg?
Oftast skriver jag bara titel, eller vad själva inlägget handlar om också har jag en massa i samma kategori. Men om det är något som jag inte skriver så ofta kan jag ha lite problem, men oftast blir det något citat jag tycker är fint då.

6. Finns det några bokbloggare du beundrar?
Alla som orkar uppdatera och tänker på böcker så att de kommer fram till fina slutsatser! Jag skriver mest bara och analyserar inte så mycket vad jag läser när jag läser det, därför gillar jag när andra gör det. Sen gillar jag verkligen Sandra Beijer och Flora Wiströms recensioner, det är så fint med bilder på citat och sådant, men det går ju inte om man inte jobbar med det. 

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?

Jag vet inte riktigt, den som vill får gärna skriva här, men jag kan nog inte komma på någon speciell.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T. ex. vilken tid, klädsel, dryck m.m.

Jag har nog ingen speciell rutin, oftast brukar det vara på kvällen när jag gjort klart alla läxor och sådant. Antingen har jag kläderna som jag hade i skolan på mig men oftast brukar jag byta till pyjamas så fort jag kommer hem typ, för pyjamas är bäst. Jag brukar inte dricka något men ibland kan det bli en kopp te, speciellt på helgerna. 

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Njaaa, jag tycker det är lite krångligt eftersom jag inte analyserar så mycket som jag skrev tidigare och därför känns det som om jag inte har så mycket synpunkter, mer om det var bra eller dåligt bara. Sen brukar jag vara ganska lat också, så det blir inte så många recensioner...

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Underbar! Nej men det är väldigt mysigt och det känns som om vi alla är ganska lika och inte tävlar mot varandra. Bra alltså.
 
11. Vilka taggar du för den här taggen? 
Det känns som om de flesta redan har gjort den, men annars taggar jag alla i universum :)
 
 

Kommentarer:

1 Beate:

SV: Vad kul att du kommenterade! Alltid intressant att höra hur andra gör i sin kreativa process :D

Kommentera här: