Just nu läser jag: En fransk curry

En fransk curry: 100 steg till Paris från Bombay handlar om en liten kille som är uppväxt i en familj av kockar. Hans familj tillhör inte de fattigaste, men är inte heller rik. Efter en tragisk händelse tvingas de flytta från Indien. Och det är ungefär så långt jag har kommit, men om man läser på baksidan ska han senare bli mästerkock i Paris. Spännande. Och inte riktigt min stil. Förra året när filmen kom ut blev jag vääääldigt nyfiken och sugen på att se den, men så blev det aldrig av. Sen såg mamma den på planet till Indien och blev förälskad, också råkade den stå på hyllan när jag var på bibliotekt och jag var tvungen att ta den. Jag har läst första delen och den är väldigt mysig och man blir väldigt sugen på indisk mat. Väldigt sugen. Den beskriver matlagningen väldigt ingående och genom det får man veta ganska mycket om han och hans familj, för i varje händelse finns det mat med. Därför borde man inte läsa den när man är hungrig, bara ett tips...

Kommentera här: