Tre nya

Anna och den franska kyssen
Anna har ett lyckligt liv i Atlanta. Hon har en lojal bästa kompis och är kär i sin arbetskamrat på biografen, som just har börjat återgälda hennes känslor.
Därför blir hon inte alls förtjust när hennes pappa bestämmer sig för att skicka i väg henne till Paris för att hon ska gå sitt sista skolår där. Men trots att hon inte kan ett ord franska lär Anna känna en del coola nya personer, inklusive den snygge Étienne St. Clair, som snabbt blir hennes bästa vän.
Tyvärr är han upptagen och det kanske Anna också är Kommer ett år av romantiska nästan-stunder avslutas med den franska kyss hon har väntat på?
Allt jag har att säga är läs den och bli kär, och läs resten och bli ännu kärare. Seriöst så himla gulliga böcker. Jag har läst de på engelska men för er som tycker det är lite jobbigt kommer den nu då på svenska. 
 
Fangirl
Tvillingarna Wren och Cath ska börja på college. Wren är den utåtriktade som vill festa. Cath är mer osäker inför allt det nya. Hon ägnar mycket tid att skriva fanfiction om karaktären Simon Snow. Hennes ambition är att hinna bli klar med sin bok till den stora fanfiction-finalen. Men så träffar hon Levi som inte lämnar henne ifred.
Även den har jag läst på engelska och detta är den svenska versionen, men jag tror den är lika bra på svenska. Den är också väldigt fin och jag kände igen mig till tusen i den här. Mycket bra alltså.
 
Tredje principen
Ava är rebell. Hon kan styra andra människors tankar, en användbar förmåga i en motståndsrörelse som rustar för krig. Levi slutade tro på kampen när den tog hans föräldrar. Nu försöker han bara överleva. Hålla sig undan och kontrollera vansinnet som känns som om det ska dränka honom. En natt blir Levis syster gripen. För att rädda henne tvingas han bryta ett gammalt löfte, ta kontakt med folk han inte vill ha med att göra. Ava får order att hjälpa honom och de ger sig av tillsammans. Hon säger att de måste lita på rebellerna. Men kan de verkligen det?
Jag hade inte hört något om den här boken innan jag såg den när jag satt och kollade igenom nyheter på adlibris, men den verkar ju jätte bra. Jag har bokat den på biblioteket och nu får jag bara vänta lääääänge tills den kommer. Minuset med bibliotek. 
 
 

Kommentera här: