Just nu läser jag: Den oändliga historie

Fick tips om att Den oändliga historien skulle vara superbra, så var tvungen att låna den. Nu har jag läst ungefär 100 sidor och tycker att den är väldigt speciell, språket är ganska olikt andra böcker jag läst. Den är även väldigt mycket mer fantasy än vad jag brukar låna, ofta är det lite halvfantasy mer, men denna är verkligen riktig fantasy tycker jag. Men det är fint med så mycket overkligt, det blir så lätt att komma in i boken då tycker jag. Det blir liksom svårt att börja tänka på något annat. Den handlar om en pojke som hittar en bok som han snor med sig och börjar läsa. Där ligger landet Fantásien, där alla sorters djur bor, som plötsligt får stora hål i sig utan att någon förstår varför. Minns att det var min favoritfilm när jag var liten, så kommer inte ihåg så mycket, men hoppas att jag gillar boken lika mycket.
Så just nu växlar jag lite mellan Steglitsan och denna, Steglitsan blir lite tung och jobbig ibland så har hunnit läsa om både Nick och Norahs oändliga låtlista och Det handlar om dig. Tycker fortfarande om båda två minst lika mycket. 
 

Kommentera här: