Vill läsa

Idag åker jag till Indien i två veckor, men jag har tidsinställt några inlägg så det kommer två i veckan i alla fall. Här kommer ett med tre böcker jag vill läsa. 
Awaken av Katie Kacvinsky
Maddie lever i en tid där man gör allt på nätet, men det spelar inte så stor roll för henne. Tills hon träffar Justin som tycker att man borde prata ansikte mot ansikte och inte sitta ensam på sitt rum. Hon känner att det han säger kanske är mer rätt än samhället och börjar ifrågasätta allt. 
Jag hade aldrig hört talas om den här innan Goodreads skrev att jag borde läsa den och jag gör självklart som de vill så nu borde jag läsa den. Nej men jag tycker att den verkar väldigt bra, med tanke på att det känns lite som om vi håller på att bli lite sådana. 
 
The bookstore av Deborah Meyler
Esme är en brittisk tjej som bor i New york och lever det perfekta livet, tills hon inser att hon är gravid. Hon väljer att behålla barnet och precis när hon ska berätta för sin pojkvän gör han slut med henne. Ändå vill hon ha kvar barnet och fortsätter gå i skolan och jobba. När hon hittar ett extra jobb på en bokaffär tar hon det direkt.
Den här boken verkar bara mysig tycker jag, trots att det är en genre som jag inte brukar läsa speciellt ofta. Ännu en bok som Goodreads försöker pracka på mig. Det är typ det enda jag gör, är inne på Goodreads och får rekomendationer...
 
How to save a life av Sara Zarr
Jill önskar att allt bara kunde bli som vanligt, men sedan hennes pappa dog har hon isolerat sig från både sina vänner och sin pojkvän, som gör allt för att hjälpa henne. När hennes mamma väljer att adoptera ett barn känns det bara som om hon försöker ersätta en försvunnen familjmedlem med en ny. 
Mandy vet hur det känns att vara oönskad, hon har blivit uppfostrad av en mamma som inte vill ha henne. När hon blir gravid är hon säker på att hon vill ge sitt barn ett bättre liv, att det ska bli älskat. Men kommer hon själv någonsin bli älskad. 
Okej, den verkar kanske lite cheesy, men bra ändå. Från början ville jag mest läsa den för att jag tyckte att den hade fint namn, men den är nog helt okej om jag har tur. Om jag får tag på den vill säga...
 

Kommentera här: